سحر نزدیک است...

اندکی صبر...

کتابی که تموم نمیشه!+نیمچه تحولات

حدود یک ماه قبل شروع کردم به خواندن رمانی که به نظرم یکهو خیلی سروصدا کرد."عقاید یک دلقک"

این که با گذشت یک ماااااه کتاب تازه نصف شده،نشان میدهد یک جای کار میلنگد!

فرض اول اینکه از آنجایی که این کتاب نثر روانی ندارد و پر است از اسامی خاص که اصل ماجرا لا به لای آنها گم می شود اینچنین بی رغبت به ادامه اش هستم.

چندین بار ازم پرسیده اند این کتابی که میخوانی در مورد چیست؟و من مانده ام چه بگویم؟حالا درست که کتاب ماجرامحور نیست و دیالوگ ها و مونولوگ ها آن را شکل داده اند،اما من چیز خاصی از این گفتوگو‌ها هم دستگیرم نشده!چیزی که به قولی دیالوگ ماندگار باشد مثلا!

فرض دوم هم این است که درک ادبی من ته کشیده!مگر میشود یک کتاب برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبی هم بشود و اینقدر هم طرفدار داشته باشد،آن وقت من در طول یک ماه فقط 150 صفحه از این کتاب را خوانده باشم،که تازه راضی هم نیستم!

فرض سوم هم این است که ماجرا،ماجرای همان کودک و پادشاه و لباس خیالی است!و کسی حاضر نشده در یکی از این سایت ها و وبلاگ های معرفی کتاب بگوید پادشاه لخت است!

چند روز پیش در کانال تلگرام جناب آقاگل دیدم که نوشته بودند تا الان تنها دو کتاب را عمدا نصفه کاره رها کرده اند.یکی "عقاید یک دلقک" و دیگری "صد سال تنهایی".

این شد که کمی خیالم از بابت فرض دوم راحت شد!اما همچنان نتوانسته ام بر عذاب وجدان حاصل از رهاکردن کتاب غلبه کنم!

واما در مورد کتاب صد سال تنهایی...نمیدانم به خاطر ترجمه‌ی فاجعه بود،یا ویراستاری آبروبر،یا اسامی به غایت درااااااز اسپانیایی،یا سبک رئالیسم جادویی یا ... که دو بار شروع به خواندن کتاب کردم.بار اول 70 صفحه و بار دوم 100 صفحه.که آن هم به نظرم وقت تلف کردن بود.

کتاب بعدی هم "برنده تنهاست" از پائولو کوئیلو بود،که یک همچین حسی به این کتاب هم دارم که گذاشته‌ام بعد از کنکور ببینم باز هم در زمینه ی خرید کتاب گند زده ام یا خیر.

ناطور دشت را بگو!حس میکنم آخرش به پوچی میرسم!البته برای قضاوت خیلی زود است فعلا!

این چند خطی که خواندید،تنها نظر شخصی من بود.

فقط مانده ام چرا هر کتابی که عمیقا دوست دارم،دستم امانت است،و هر کتابی که حوصله ام را سرمیبرد،خریده ام!


این وبلاگ تغییرات اساسی لازم دارد از قبیل قالب و عنوان و حتی نام نویسنده(حس میکنم زیادی ثقیل است!)و ... .اما عجالتا یک صفحه آن گوشه اضافه کرده ام که خوشحال می‌شوم کتابی که به دلتان نشسته به من هم معرفی کنید!حالا فرقی نمیکند کتاب جایزه‌ای هم برده یا نه!سپاس:))


+دیدم حالا که دست به کار شده‌ام.چند صفحه ی دیگر هم به منو بیفزایم:)

سری به آنها هم بزنید و این بنده‌ی نگارنده را شاد فرمایید!اجرتان با خودِ خدا!


۱ ۰
آقاگل ‌‌
۲۴ خرداد ۰۰:۱۳
ذکر خیر ما هم بوده گویا :))
ممنون بابت ذکر خیر.
موفق و موید باشید.

پاسخ :

بله بله:))
خواهش میکنم.
خیلی ممنون.همچنین شما.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان