سحر نزدیک است...

اندکی صبر...

هوای خونه برگشته!

از دوران خیلی دور، خانه‌ی دایی بزرگه، برایم نمودِ خانه‌های سرپا و باطراوت بوده. موجی از خنده و شادی‌های شاید بی‌دلیل.

سال نود و شش، برای خانواده‌ی دایی بزرگه، سال خیلی بدی بود. چون زندایی، روح بانشاط خانه، دچار بیماری شد و یکهو انگار دنیا ایستاد. دخترداییِ همیشه خندان، حالا کمتر میخندید و خواهر کوچکترش که یک‌جا بند نمیشد، از روی تخت بودن همیشه‌ی مادرش کلافه بود. چند خط به پیشانی‌ دایی جان و چندین تار موی سفید به موهایش اضافه شده‌بود. زندایی که بساط شوخیش همیشه به راه بود، انگار که دختری هجده ساله باشد، حالا دیگر نا نداشت به صورتش کش و قوسی بدهد و لبخندی بزند.

حالا که مدتیست جلسات شیمی‌درمانی‌ش تمام شده، و دکتر گفته نیازی به ادامه‌ی شیمی‌درمانی نیست، خانه جان دوباره‌ای گرفته و من؟ خدا میداند چقدر خوشحالم از این بابت!


::عنوان از آهنگ "تو نزدیکی"

::اللهم اشف کل مریض

۸ ۵

آدم سابق نمیشم!

فردا کلاس زبانم برای چند تا دختر ده،یازده ساله شروع میشه و من نشستم دارم یه ویدئو میبینم در مورد اینکه چطوری انگلیسی رو به بچه‌ها یاد بدیم که خسته نشن و براشون جذاب باشه!

که همون اول فرمودن:

 First of all let me tell you what you shouldn't do:

Do not send your children to english classes!

۲۰ ۱۰

زبل خان!

از آن دسته افرادی که بعد از کلی بی‌خبری میان میگن سلاااااام فروزان "جون" خوبی؟ وای که چقدر دلم برات تنگ شده! و در حالی که من خوشحالم از اینکه یکی یادم بوده، بعد از قریب به یک ربع احوالپرسی میگن عههه! راستی میشه فلان کار رو برام انجام بدی؟!، خوشم نمیاد!

یعنی اگر یه ضرب درخواستشونو بگن و آدم رو احمق به شمار نیارن، خیلی راحتترم!



پی‌نوشت: از ترکیبِ  [اسم+جون] بدم میاد :| به قول نیلوفر نیک‌بنیاد، جان که بیفتد به جان یک رابطه، فاتحه‌ش رو باید خوند! [نقل به مضمون]

۹ ۷

دنیا دنیا فاصله

این روزها بیشتر حس می‌کنم به هیچ جمعی تعلق ندارم. با همه غریبه‌ام و گاهی وحشت می‌کنم از این دوری. قدیم‌ترها سعی می‌کردم خودم را به جمع نزدیک کنم ولی حالا تلاشی هم نمی‌کنم؛ تنها می‌گذارم زمان بگذرد و برگردم به گوشه‌ی دنج خودم. دلم می‌خواهد تک و توک آدم دلچسب زندگیم را با خود بردارم و ببرم یک جای دور که کسی کاری به کارمان نداشته‌باشد.



پی‌نوشت: در این مهمانی‌های مسخره، بچه‌ها موجوداتی‌اند که به آغوش امنشان پناه می‌برم. حیف که امشب تب، امان "دنیز" را بریده و مثل من حوصله‌ی کسی را ندارد.


پی‌نوشت دو: "الین" را الان کشف کردم! خیره شد به دندانهایم و بعد یکهو گفت کلی ستاره ریخته رو دندونات! و من چقدر کیف کردم از این نگاه کودکانه‌ی فانتزیش! [منظورش از ستاره براکت‌های ارتودنسی است :|]

۵ ۵

خزان آرزوها

مادرِ خوبی برای رویاهایم نبوده‌ام. هر آنچه به دست آمده هم، بدون مبارزه به دست آمده و شاید حالا وقتش رسیده که انتخاب کنم؛ یا می‌جنگم یا تا ابد در بی‌عرضگی خودم دست‌وپا میزنم.


۶

خانه، این رویای دور از دسترس!

چند روزی‌ست درست نخوابیده‌ام. چهار روز است سه وعده‌ی غذایی را یکی کرده‌ام و برای پروژه کد زده‌ام. صبح دیروز با استرس وصف‌ناپذیری پروژه ارائه‌ داده‌ایم و دو ساعت پیش تیمی بوده‌ام که برنامه‌شان درست موقع ارائه کرش کرده! از ساعت چهارِ ظهرِ دیروز مشغول بستن بار و بندیل بوده‌ام. چیز قابل عرضی از کتف و کمرم باقی نمانده و دست‌تنها وسیله‌ها را تا اتوبوس دنبال خودم کشانده‌ام. دوازده و نیم ساعت توی اتوبوس بوده‌ام. و حالا در راه تبریز تا شهر خودمان، در حالی که انگار آتش از آسمان می‌بارد، ماشین دو ساعتی هست که خراب شده و گویا قرار نیست به این زودی‌ها ریه‌هایم را با عطر خانه پر کنم!
۹ ۴

شیخِ ریشویِ پیر

از اینکه کنکورم تموم شده، یه حس پیرِ طریقت‌طوری دارم الان :دی
فرزندان کنکوریَم، الهی که فردا و پس‌فردا بدون فکر کردن به نتیجه، کلّی بدرخشید ^_^

نشستم دارم پست این موقع‌های خودم رو میخونم...
هعی...
چه روزگاری داشتیم :دی

۶ ۲

تنگ‌حوصله

سه روز پیش نوزده سالم شد. و عجیبه برام که چرا پست نذاشتم.
هم‌زادم در بیان دیگه نمینویسه و عمیقاٌ ناراحتم از این بابت. ولی تولدش مبارک باشه.


اگر دو سال پیش بود و رفیق‌ترینم تولدمو یادش نبود، چقدر ناراحت میشدم!


چرا من باید به خاطر کنکور نودوهفتیا استرس داشته‌باشم الان :|


پس‌فردا آخرین امتحانه. و بعدشم باید بکوب بشینیم پای پروژه.


کِی شه که تموم شه این ترم کذائی :|


دلم برای خونه تنگ شده و هر روز کشدارتر از دیروز سپری میشه.


نسبت به تابستونِ پیش رو یه حس سرخوردگی خاصی دارم :|


یه قسمت از بی‌حوصلگی این روزها شاید برمیگرده به این که هیچ کتابی دستم نیست. و نمیتونمم کتابی رو شروع کنم چون علاقه‌ای به افتادن درس ای‌پی ندارم :|


ساختمان گسسته و ای‌پی... چقدر میتونستن شیرین باشن برام. اگر تنها ملاک‌های دانشگاه برای استاد، اول اصفهانی بودن و دوم فارغ‌التحصیل از همین دانشگاه بودن نبود!


میشه بیاید حرف بزنید یکم؟
۱۳ ۳
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان