سحر نزدیک است...

اندکی صبر...

ویرایش‌نشده‌ترین + پی‌نوشت

نتایج اومد

اولین سوالی که به ذهن همه رسید این بود که انتخاب رشته‌مو مطمئنم درست زدم یا نه؟

کلا 18 انتخاب داشتم.

و الان اولویت دهم قبول شدم.

رتبه‌ام حدود500 منطقه 2 بود.بومی تهران نیستم.مهندسی کامپیوتر میخواستم.رتبه کشوری زیر دوهزار

به امیرکبیر امیدوار شدم(به گفته‌ی یک مشاور کاربلد،90%!).علم و صنعت 100 درصد.(گف اگه علم و صنعت قبول نشی اسممو عوض میکنم.نوشت و امضا کرد!)

کابوسم این بود که نتایج بیاد و ببینم بهشتی یا خواجه قبول شدم.

بعد از همه‌ی اینا به طور فرمالیته،صنایع زدم.سه تا دانشگاه تاپو.

و بعدش مهندسی کامپیوتر صنعتی اصفهان.

و الان،

در کمال شگفتی،

مهندسی کامپیوتر صنعتی اصفهان قبول شدم.رشته و دانشگاهی که تا پارسال،تا نزدیک دوهزار منطقه 2 میگرفت!دیگه اونم نگیره،1500 اینا مطمئنم.

علم و صنعت تا 1400-1500 منطقه و بقیه دانشگاها که سرتونو درد نمیارم.

انقدری برام عجیب "بود" که فقط به اون جمله‌ی شعاری "حتما خیری توشه" دل ببندم...

شوکه‌م...نمیدونم به شانس نداشته‌م فک کنم،یا به قسمت...

ینی میشه که اینهمههههه آدم برن مهندسی کامپیوتر؟؟؟

به این فک میکنم که اگه من متولد خرداد 77 بودم(به جای 78) الان چی میشد؟

طبق تخمین رتبه،و در پاسخ به سوالاتی که تا اونروز ندیده بود (سراسری 95) رتبه‌م میشد 200-300 منطقه.حالا اصن اون هیچی.بگیریم همین رتبه‌ای که الان دارم...

بی‌شک الان امیرکبیر بودم...لااقل دیگه علم و صنعت...

میدونین،خیلی سخته...

الان تنها دلخوشیم جواب سوالیه که از جولیک درمورد دانشگاه صنعتی اصفهان،قبل از انتخاب رشته پرسیده بودم...[کلیک]

اینم اولیتام [کلیک]

+نتیجه‌مو،تو راه فهمیدم...تازه رسیده بودیم به شهرمون.داییم زد کنار و گف شماره داوطلبیتو یادته؟گفتم آره.

و ...

+بهترین دوستم رتبه‌ش 380  بود حدودا.و ...

شریف قبول شد ^_^ شیرینی این اتفاق،تلخی نتیجه‌ی خودمو تا حدی از بین برد...خیلی براش خوشحالم...درست چیزی که میخواست!

+الان مامان،بابام دارن سر این صحبت میکنن که میتونه اشتباه شده باشه؟جای اعتراض هس؟البته که یا خوشحالن یا خودشونو خوشحال نشون میدن الان!ولی خب....خیلی عجیبه...

+دوستم میگه اگه حق‌کشی باشه چی؟اگه حقتو خورده باشن؟!!

+زنگ‌خور تلفن بالا رفته و تبریکشون خیلی رو مخه.

+همی الان داداشم زنگ زد.بابام داره باهاش حرف میزنه و میگه به خدا صنعتی اصفهان!فک کرده شوخی میکنیم!

+شاید من از اولین نفرات قبول شده تو این دانشگاه باشم :) و این تنها نکته‌ی مثبت قضیه شاید باشه :)


پی‌نوشت:داداشم از اون مردای قرص و محکمه.تا الان صداشو این شکلی نشنیده بودم.پر از بهت...و شاید غم...طوری که من بهش میگفتم یه موقع خودتو ناراحت نکنیا!!
منتظر اون کارنامه‌ی نهایی‌ام...اونی که نشون میده با چند نفر فاصله قبول نشدم و... .به هیچ وجه تو مخم نمیره این نتیجه...
+دلم میگیره که دنیارو دادن دست تهرونیا و اونایی که به هر نحو یه سهمیه‌ای دارن.به جرم شهرستانی بودن ما...رشته‌ی بومی...چه معنی‌ای میده؟شایستگی و سواد و انگیزه و... محلی از اعراب ندارن،نه؟سهمیه‌سالاری...جالبه...
+از این سیستم متنفرم.
۲۴ ۴
مهندس رضا عباسی
۲۴ شهریور ۲۳:۳۱
سلام
انشاالله که خیر وصلاحتون باشه و موفق بشین در رشته تون

پاسخ :

سلام.
خیلی ممنون.
رسول ...
۲۴ شهریور ۲۳:۴۰
مبارک باشه

پاسخ :

مرسی :)
هلما ...
۲۴ شهریور ۲۳:۴۵
:)
مبارکه فروزان جان.

پاسخ :

:(
...مرسی پری...
مریــــ ـــــم
۲۴ شهریور ۲۳:۴۸
دختر قلبم داشت وایمیستاد
ترسیدم 
خوبه که اضفهان
درسته اونی نیست ک تو میخواستی اما واقعا جای تبریک داره
مهندس جانم
:)

پاسخ :

عههه خدا نکنههه ;)
هنوز تو شوکم!
قربونت برم.
🍁 غزاله زند
۲۵ شهریور ۰۰:۰۸
عزیزه دل،ایشالله همیشه موفق باشی.چی مهمتر از این که دلت شاد باشه و تنت سالم و لبت خندون؟ :) 
دیگه بهت بگیم دانشجو 8) 

پاسخ :

غزاله جان مهربونم ;)
آره دیگه یواش یواش!
ناشناس
۲۵ شهریور ۰۰:۰۹
دانشگاه میخوای چیکار  ؟ فوقِ فووووقش دانشگاه چهار تا هفت سال درگیری و تموم میشه میره . تو تا آخر عمر با رشته ت زندگی میکنی همونو بچسپ بابا ... مبارکت باشه .

پاسخ :

خب اگه با منطق سالای پیش جلو میرف،قرار نبود یه رشته دیگه قبول شم که!همین مهندسی کامپیوتر یه دانشگاه تو تهران...
خیلی ممنون.حالا چرا ناشناس؟!
ستایش
۲۵ شهریور ۰۰:۱۳
تبریک میگم فروزن مهم اینه که رشته دلخواهت رو قبول شدی اونم تویکی از بهترین دانشگاه ها
مباداغصشو بخوری که ارزش نداره چون تا اونجایی که به تو مربوط میشد تمام تلاشت رو کردی و رتبه عالی کسب کردی دیگه بقیش دست تو نبود
تازه دانشگاه اصفهان هم خیلیی تعریفشو شنیدم حتما دانشگاه عالی هست 
درموردخودمم بگم که اونی که میخواستم نشد اصلا فکرشم نمیکردم که چنین رشته ای قبول بشم

پاسخ :

خیلی ممنون عزیزم.
آره دیگه دست من نبود...رتبه‌م عالی که نبود.ولی خب انتخاب رشته‌مو راضی بودم و این تنها کاری بود که باید میکردم.
آره دانشگاه خوبیه.داشتم میخوندم سومین دانشگاه ایرانه در جهان.
ای بابا...امسال همه چی پیچیده به هم مثل اینکه...خیلیا راضی نیستن...عب نداره...با دل خوش برو بخون ستایش ;)
هویجوری :)
۲۵ شهریور ۰۰:۴۰
فدای سرت عزیزم..نیمه ی پر لیوانم ببین..میبینی همه ی شرایط دست تو دست هم داده که تو بری اصفهان:)حتما یه حکمتی داره دیگه!!میری اصفهان معدل الف میشی:))ایشالا ارشد و شریفی:)))

پاسخ :

همین واقعا...انقد تعجب‌آوره که تنها فکر مثبتم همین باشه!!!
نه بابا اونجام مثه اینکه میگن استاداش سختگیر و جدی‌ن :)) دانشجوهاشم خفن باید باشن!من معدل "ی" میشم احتمالا D:
ارشد...شاید...
ممنون عزیزم ;)
فروردین دخت
۲۵ شهریور ۰۰:۴۵
سلام ...تبریک میگم...قطعا خدا بهترینو براتون رقم زده...
ان شالله ک خیره :)

پاسخ :

سلام...مرسی.چی بگم والا...امیدوارم...
انشاءالله :)) امیدوارم شما راضی باشی از نتیجه‌ت ;)
D
۲۵ شهریور ۰۰:۵۰
با عرض معذرت : بومی گزینی خر است
پارسال با رتبه 3 برابر من و امسال با رتبه دو برابر من شهید بهشتی قبول شده بودند. من ... . خدا رو شکر دومین شهر مورد علاقه م شد. شیراز.
من اطلاعات چندانی درباره مهندسی ندارم؛ ولی اصفهان احتمالا جزو بهترین ها صنعتی-مهندسی ایران نیست ؟ به نظر من ناراحتی نداره. پس خیلی تبریک(البته کاملا این حس نسبت به تهران رو می فهمم و از این قضایای بومی گزینی همچنان شاکیم)

پاسخ :

داداش معذرت چیه...این موضوع بومی‎گزینی،در حیطه‌‌ی نتایج،تنها چیزی بود که اشکمو درآورد امشب!
چرا این شکلی شدن پس همه...ای بابا...خوبه که میگین "خداروشکر" :) شیرازم که خب دانشگاش نیاز به تعریف نداره :) مُوَفّق باشید :)
چرا.هست.خیلی خوبه.اونطور که خوندم سومین دانشگاه ایرانه تو رنکینگ جهانی.ولی اصن من انقد تو فاز حیرتم که به مرحله‌ی ناراحتی نرسیدم هنوز!ینی الان مسئله دانشگاه نیس!فقط فک میکنم چی شد که اینجوری شد!
ممنونم آقای دال عزیز.بنده هم همچنین...شاکیِ شاکی :/
لیمو جیم
۲۵ شهریور ۰۲:۴۲
تبریک میگم به هرحال:)

پاسخ :

مرسی عزیزم ;)
حوا ...
۲۵ شهریور ۰۴:۴۸
سیستم ما مشکل داره. خیلی هم داره! خراب بشه سازمان سنجش رو سرشون :|
در این حد تنفر!

مبارکت باشه عزیزم :)
خیلی خیلی موفق باشی ^_^

پاسخ :

موافقم باهات...

قربونت برم ;)
خیلی خیلی تشکر.همچنین :***
حوا خیلی خوشحالم که درست همونی شد که می‌خواستی :)
آرام ..
۲۵ شهریور ۱۰:۱۴
میدونم چقد شوکه شدی 
اما امیدوارم عالی بدرخشی مهندس

مبارکه:)

پاسخ :

اصن به طرز عجیبی شوکه شدم...
خیــــــــــــــــــــــــــلی ازت ممنونم آرام جان :)

تشکرات بی‌پایان ;)
+خوش اومدی ^_^
آرزو ﴿ッ﴾
۲۵ شهریور ۱۰:۱۸
کلا از پارسال کامپیوتر به طور بی‌سابقه‌ای مورد علاقه‌ی بچه‌ها قرار گرفته. بومی‌گزینی هم که هست اینجوری میشه :)
قطعا از اولین نفراتی هستی که قبول شدی اونجا :) 
ان‌شاءالله در طول سال راضی و خوشحال باشی :)

پاسخ :

امسال اوجش بود دیگه...تا پارسال،من خیلی بد میاوردم،علم و صنعت قبول بودم...اما امسال...
والا با این وضعیت زیادم معلوم نیس اینطوری باشه!ولی اگه باشه،باعث خوشحالیه :)
ممنون از آرزوی قشنگت آرزوجان ;)
بیداد درویش
۲۵ شهریور ۱۴:۱۲
جالبه بیشتر از خودت نگران داداش و بقیه ای
اصفهان که خب شهر بدی نیست
ولی منم فکر میکنم اشتباهی شده

پاسخ :

یجورایی شرمنده‌ام...ولی خب آره :)
نه خیلیم شهر خوبیه.دانشگاه خوبیم هس.
الان یکی از دوستام گف با 3200 جایی قبول شده که پارسال با 11هزار قبول شدن.مهندسی کامپیوتر o_O
nily ..
۲۵ شهریور ۱۹:۴۳
همه چیز رو رواله! :)
کوفتت شه! :)
دستِ راستتو بزن رو سرم! :| زود! :|

پاسخ :

نیلووووووووو از کجای این پست تو به این جمله رسیدی آخه؟
من غلط بکنم دست راستم رو سر کسی باشه!شانسمو دیدی که؟تا امسال چنین چیزی سابقه نداشته!
نیلی اگه کامپیوتر تهران میخوای باید عین چی درس بخونیا!الان همه می‌خوانش :/
آرام :)
۲۶ شهریور ۱۰:۴۷
تبریک میگم :)

اول رشته بعد دانشگاه 
اینم بگم من تعریف دانشگاه صنعتی اصفهان رو برای اپلای خیلی شنیدم فقط باید خوب تلاش کنی و اصفهان جز دانشگاه های برتر هست اینو فراموش نکن الان دختر می شناسم اصفهان میخوند الان انگلستان داره ادامه تحصیل میده.

دانشگاه خیلی خوبی قبول شدی شک نکن !
حالا شیرینی چی بهمون میدی؟؟؟

پاسخ :

مرررسی :)

آررره.خیلی سختگیرن O_o

[لپ همایونی را جلو می‌آورد] علی الحساب این بوسو داشته باش تا بعد!
nily ..
۲۶ شهریور ۱۱:۵۳
گویا من کمی تواناییِ درکِ پستت رو نداشتم! :| :)
بابا همین دانشگاه تهران و قبول شدن رفیقت خیلی خوبه که! O_O

خو جرات نداری دستتو به من بزنیا! :| جیغ می‌زنم! :|

فروز یه عروس داریم باقلوا...عاشقِ راهنمایی کردن تو این حوزه‌هاست. می‌گفت نرو کامپیوتر چون توی استخدامی‌ها رشته‌ی کامپیوتر رو فقط مَرد می‌خوان.
گفت اگه به کامپیوتر علاقه نداری نرو...ولی اگه علاقه داری مثه چی برو تو شکم کامپیوتر! :|

پاسخ :

عه چرا بابا!
تهران؟شریف منظورته؟

باوشه ببینم چی میشه حالا ;)

آخی خواهر شوهررری.خدا حفظشون کنه.
پس باید مثه چی برم تو شکم کامپیوتر ^_^
nily ..
۲۶ شهریور ۲۱:۰۴
قالب جدیددددددد! ^_^
مبارک! D:

پاسخ :

مررررسی :)
حاج محمد
۰۷ تیر ۱۱:۵۰
شما از بومی مینالین من از سهمیه ک هرسال هم یه چیزی پیدا میکنن اضافه کنن پنج درصد و... یجایی رسیدیم دانشگاهو پر میکنن یه پنج شیش نفرم از بیرون ک صداش درنیاد ک مطمعنم تا یکی دوسال بعد اون پن شیش نفرم بر نمیدارن خلاص

پاسخ :

بدتر از همه سهمیه‌ی هیئت علمی‌ه!
مضحکه! طرف در رفاه کامل بوده، و باز هم در رفاه کامل خواهد بود!
حاج محمد
۰۷ تیر ۱۵:۲۸
هیعت علمی ک دیگه هیچی طرف دامپزشکی چسگولاخ تپه قبول میشه شیش سال دیگه دندانپزشکی تهران فارغ میشه من موندم چرا هیچ کدومو من ندارم سفره سهمیه ک اینقد گستردس

پاسخ :

ظلمه. ولی خب گویا همینه که هست :|
حاج محمد
۰۷ تیر ۱۵:۵۵
:))) آخرش حق با شماس

پاسخ :

:)
امیلی :)
۰۹ خرداد ۲۰:۵۶

الان که دم دمای فارغ التحصیلیه نظرت چیه؟چطور بود؟

پاسخ :

راضی و خوشحالم. اگر کرونا گند نمی‌زد توش خوشحال‌ترم بودم.
امیلی :)
۱۸ خرداد ۲۳:۰۰

خداروشکر

پاسخ :

تشکر.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان